Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Relacja z wycieczki do Drezna i Saksonii Szwajcarskiej

W dniach 13-14 września grupa uczniów Czternastki pod opieką p. prof. Wioletty Mysłek, p. prof. Moniki Piechowicz, p. prof. Przemysława Luedtke i p. prof. Małgorzaty Skotnickiej wzięła udział w dwudniowej wycieczce do Drezna i Saksonii Szwajcarskiej.

Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy od obejrzenia ruin średniowiecznego zamku Stolpen , położonego na zastygłym wulkanie a znanego głównie jako miejsca uwięzienia hrabiny Cosel. Następnie odbyliśmy spacer na Bastei – pozostałość skalnego zamku elektorów saskich oraz na punkt widokowy na Dolinę Łaby. Z wysokości dwustu metrów pionowej ściany roztacza się niezwykły widok na rzekę Łabę oraz cały rezerwat przyrody. Spacer skalnym mostem zachwycał nas wszystkich, ale mógł też wywołać gęsią skórkę. Następnym punktem naszego zwiedzania była pruska twierdza Koenigstein, pochodząca z XIII wieku. Dzień zakończyliśmy pyszną, tradycyjną kolacją w saksońskiej restauracji na Starym Rynku w Dreźnie oraz spacerem tarasami Bruehla nad Łabą.

Drugi dzień pobytu w Saksonii poświęciliśmy na zwiedzanie Drezna, stolicy tego landu. Obejrzeliśmy kompleks pałacowy Zwinger , a w nim Galerię Starych Mistrzów z obrazami Dürera, Rembrandta i Rubensa. Idąc w kierunku zamku rezydencyjnego minęliśmy słynną Operę Sempera oraz znane malowidło ścienne „Orszak Książęcy”. Zwiedzanie zamku książąt Saksonii oraz skarbca elektorskiego zajęło nam kilka godzin i pozostawiło uczucie, że chyba nie zdążyliśmy wszystkiego zobaczyć i powinniśmy znowu przyjechać do tego pięknego miasta.